AKT UNG presenterar: Eira Bergman Jenssen

Snart är det dags för årets AKT UNG! En av de medverkande poeterna är 20-åriga Eira Bergman Jenssen från Lund. Eira går första året på skrivarlinjen på Skurups folkhögskola och är en del av det nystartade skrivarkollektivet Trosa & Lyrik, baserat i Malmö. Hon kommer att läsa ur ett pågående diktprojekt.

ii.

When in Rome

tänkte jag

ungefär

och träffade en tysk kille lite

i Berlin på vintern

Jag minns hans fula lilla mössa

 

 

Han var från typ

Düsseldorf

Frankfurt

kanske

Föreställ er mitt ex fast

ganska mycket snyggare

och med en ful liten

mössa

 

 

Han lagade rotfrukter i ugn

Det tog rätt lång tid

Medan vi väntade hade vi

sex på spisen

och jag kom fram till att minnet är en liten vagn

som tippar

över

Först sakta successivt sen

fort och helt

Jag kunde inte längre komma ihåg

den vaginala orgasmen

 

 

Jag tänkte på honom

som en liten salva

man får rekommenderad av en

tjejtant på apoteket

post privatisering

när de säger räcker

fram vad fan som helst

för att sälja

 

Kommentera

