AKT UNG presenterar: Axel Aaro

Axel Aaro är född 1991 och har tidigare publicerats på Fikssion och nätförlaget Ett av sveriges största förlag. På söndagskvällen den 20/11 kommer han att läsa ur texten ”Påminn mig om havet”.

från en öken,

från ett bortom.

Solens suckar vid

horisonten,

som de droppar ner

i mina ögon –

 

droppa dem ner

i mina ögon.

Håll

om mitt bröst

som en fågel

i din hand.

Trä

mina pupiller

som pärlor

på ett band,

 

och påminn mig

om havet,

påminn mig om

massor av fukt;

lägg dina armar som stränder kring mig,

lägg dina armar som stränder kring mig.

Kommentera

